REKORDNÍ AUTOMOBILY - 4. DÍL (1965-1997)

29. června 2006 v 22:04 | HOOKER
REKORDNÍ AUTOMOBILY

4. DÍL (1965-1997)
Od šedesátých let dvacátého století se pro překonání světového rychlostního rekordu používaly automobily poháněné tahem tryskového nebo raketového motoru bez přenosu tažné síly na kola (kola nebyla poháněna). Čtvrtý díl "Rekordních automobilů" představuje některá rekordní vozidla bez poháněných kol. Zde si můžete prohlédnout tabulku, která obsahuje chronologicky seřazený přehled pozemních rychlostních rekordů.
rekordní vůz
rekordní vůzrekordní vůz
Green Monster
Jednomístný rekordní automobil, pohon leteckým tryskovým motorem General Electric J79 o tahu 8 000 kp.
S tímto vozem překonal Art Arfons několikrát světový rychlostní rekord, naposledy 7.11.1965 rychlostí 927,67 km/h. Při dalších pokusech v roce 1966 Arfons s vozem havaroval a vůz zničil.


rekordní vůz
The Blue Flame, 1970, Sinsheim 2004 The Blue Flame, 1970, Sinsheim 2004 The Blue Flame, 1970, Sinsheim 2004
motor rekordního vozu
The Blue Flame
Jednomístný rekordní automobil, pohon raketovým motorem o hmotnosti 350 kg a tahu 5 900 kp (přepočtený výkon asi 58 000 koní, tah se dal zvýšit až na 10 000 kp). Motor používal jako palivo zkapalněný zemní plyn LNG (Liquefied Natural Gas). Rozvor 7770 mm, vnější rozměry 11640x2330x2640 mm, výška kabiny 1560 mm, hmotnost 2945 kg. Nejmenší poloměr zatáčení 402 m, vnější průměr pneumatik 885 mm.
23.10.1970 dosáhl s uvedeným vozem Gary Gabelich rychlosti 1001,727 km/h a oficiálně tak jako první překonal rychlost 1000 km/h. Čas se měřil průjezdem letmé míle oběma směry. Vůz měl při opakovaných pokusech ještě překonat rychlost zvuku, ale to se již nestalo.
rekordní vůz
rekordní vůzrekordní vůz
Thrust SSC
Jednomístný rekordní automobil, pohon dvěma leteckými tryskovými motory Rolls Royce Spey 202, každý s tahem pře 9 000 kp. Vůz zrychloval za 4 s na 160 km/h a za 16 s na 1000 km/h.
15.10.1997 dosáhl s uvedeným vozem Andy Green rychlosti 1227,73 km/h a oficiálně tak jako první překonal rychlost zvuku. Jeho rekord nebyl dosud překonán.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama